Friday, February 8, 2013

Anakin - Si Kucen Berkaki Dua


Kucen ini namanya Anakin.. Comel X? kecomelannya menutup kekurangan kucen ini.. nk tau apa critanya? meh baca critanya kat bawah ni.. =)


Seperti diberitakan laman orange.co.uk, anak kucing berkaki dua ini diberi nama Anakin. Kucing ini ditemukan dan diadopsi oleh Carrie Hawks,36, seorang seniman dari Florida Amerika Serikat, yang fokus pada karya-karya kucing fantasi.
                                     
Anakin lahir tanpa tulang punggung dan tanpa tulang belakang, dengan dua kaki. Walaupun cacat, anak kucing ini tak kekurangan dalam pertumbuhannya. Lincah, dan menarik perhatian orang  di sekitarnya.
“Saya selalu merasakan hubungan khusus dengan kucing karena kepribadian yang unik. Kucing milik saya menjadi inspirasi dan model pekerjaan saya,”ujar Hawks.


Hawks pertama kali menemukan anak kucing cacat ini saat dia berjalalan ke hutan di dekat tempat kerja ayahnya. Kucing cacat itu berada dalam sekelompok kucing liar yang sedang mencari makan.
Kucing itu diambil dan dipelihara Hawks. Dia memberi nama Anakin pada kucing cacat itu, dan memosting video kucing cacat ini di YouTube.


Dalam pemeliharaan Hawks, Anakin tumbuh dengan baik. Terlepas dari kesulitan yang mencolok, video itu menunjukkan bahwa Anakin mampu hidup dengan baik.


Kucing itu cenderung berjalan dengan kaki depannya dan menggunakan ekornya untuk menjaga keseimbangan. 



















Reactions:

5 comments:

  1. comelnye :)

    jom terjah: http://nurfaezahabdullah1712.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Cik Bella-->wlupun x cukup sifat.. dia bole j hidup aktif mcm kucen2 lain kan.. cumey lak 2.. baiknya hati org yg membela dia kan.. =)

    ReplyDelete
  3. norfaezah Abdullah-->cumey sgt kan.. heee.. teman pun pnh bela kucen yg kurang upaya camni.. kucen 2 ada 4 kaki tp lumpuh lepas mandi.. sebab kekejangan kot.. teman buat fisioterapi sendiri kat dia hari2, sapai dia leh jalan.. tp dia jln senget2 lea.. alhamdulillah.. senget2 pun dia tetap cumey..

    ReplyDelete
  4. Salam. Cat ni anakin... sekarang mcmmana?

    ReplyDelete

Hai.. cat lover! meh lea komen kat sini.. kucen2 teman happy sgt kalau korang komen kat sini.. depa ckp.. thank you yu all yg encem, cute,lawo,cun,ganteng! he3..