Thursday, June 13, 2013

Hayat Kucing dan Manusia

Kucen teman si Butang yg kini dah berumur 1 tahun.. huuu.. 
bersamaan 15 tahun umor manusia.. 

hai rakan blogger yang encem &sweet.. jom baca entri teman ni.. untuk tambah pengetahuan kita tentang hayat kucing kesayangan kita.. he2.  sebelum baca seterusnya, jom tengok carta bawah ni dulu.. carta hayat kucing liar dan kucing peliharaan.. Kita sering anggap kucing kita seperti anak-anak, walaupun umur mereka sudah beberapa tahun. sebenarnya kalau korang nak tau, umur biologikal kucing peliharaan dan kucing liar adalah berbeza.. jom tengok Berapa umur si comel korang sekarang? pandai kan tengok carta ni? heee.. klu x reti soh kawan tolong tengokkan..

Yang bawah ni lak carta perbezaan umur kucing dengan manusia.. hu2.. jom tengokk..
Hayat Kucing & Manusia
Sumber ini dipetik daripada Facebook Dunia Kucing II
Korang rasa kucing korang umo berapa dah sekarang? cer bandingkan dengan umur manusia lak.. huuu.. kucen teman banyak yang dah tua rupanyaaaa.. fuh.. penting untuk kita tahu Hayat Kucing & Manusia ni kan.. =)


Reactions:

7 comments:

  1. oh, info menarik..tapi saya kurang faham lol..:D

    ReplyDelete
  2. hehe..kucing ni kalau dibandingkan dengan manusia , dia 'muda' lagi...huhu..untung dapat bela kucing

    ReplyDelete
  3. memang kucen cepat tua kn...baru beberapa tahun dah x comel mcm dulu...

    ReplyDelete

Hai.. cat lover! meh lea komen kat sini.. kucen2 teman happy sgt kalau korang komen kat sini.. depa ckp.. thank you yu all yg encem, cute,lawo,cun,ganteng! he3..