Jumaat, 7 Jun 2013

KEJAM! MANUSIA YANG TAKDE HATI PERUT!

bonsai2
Geramnya teman bila tengok orang buat kucing macam ni.. kejam sungguh! kalau orang tu depan mata teman, nak jea simbah minyak panas biar dia rasa cne sakitnya macam apa yg kucing2 ni rasa.. kalau korang semua tengok pasti korang pun akan sedih n rasa marah kerana haiwan kesayangan Rasullah ni didera sebegini rupa.. mati secara perlahan2 dan kemudian dijadikan perhiasan oleh mereka yg tidak ada perikemanusiaan!
Artikel ni teman dapat dari Facebook.. dan mengalir air mata tengok gambar2 kucing2 ini diperlakukan sedemikian.. mari kita baca apa kisahnya dan siapa manusia kejam macam binatang yang xde perasaan buat haiwan yg lemah ni terseksa hidup2.. :::::::::
Seorang lelaki Jepun yang tinggal di New York telah memperkenalkan satu hiasan baru yang dikenali sebagai ‘Kucing Bonsai’. Hiasan ini dibuat dengan sangat kejam iaitu memadatkan seekor anak kucing ke dalam balang atau botol yang diperbuat daripada kaca.
 bonsai
 Kemudian, dua batang straw akan dimasukkan ke dalam balang itu melalui dua lubang kecil yg ditebuk di atas penutup balang itu. Tujuan dua straw itu ialah satu utk memberi makanan kepada anak kucing itu, dan satu lagi untuk mengeluarkan najisnya.

Untuk memastikan anak kucing itu membesar dan mengikut rupa dan saiz balang atau botol itu, dia akan memberi anak kucing itu makan sejenis dadah yang akan menjadikan tulangnya lembut, supaya badannya mudah utk mengikut bentuk dalaman balang itu. Dia hanya akan berhentikan pemberian makanan berupa dadah ini selepas anak kucing itu mati.
 bonsai3
Adakah penganiayaan dan pengzaliman seperti ini dapat dihentikan? Anak kucing itu pasti tidak boleh bergerak di dalam balang itu, apatah lagi utk membersihkan badannya, dan langsung tak boleh membuat apa-apa.

Barangan hiasan yang zalim seperti ini telah dipasarkan secara meluas di serata New York, Indonesia dan New Zealand.
 bonsai4
Apa yang lebih menyedihkannya ialah, dia menganiaya haiwan yang tidak dapat mempertahankan diri mereka. Padahal masih banyak lagi objek lain yang boleh dipasarkan bukan menzalimi benda hidup seperti anak-anak kucing itu!
Sanggup ke korang nak beli baRang perhiasan ni n letak dalam rumah korang? ya Allah.. teman rasa sebak dan nak menangis tengok kucing2 ni.. memang kejam sungguh org yg jual dan org yg membeli.. sama jea.. xde hati perut.. #sorry.. teman memang cepat emo kalau bab2 penderaan kucing ni.. memang rasa macam nak bakr hidup2 je manusia kejam mcm tuu.. xmo cakap apa dah..nanti teman hangin lagi teruk.. apa2 pun teman harap ada yang akan menyekat kekejaman ini..

16 ulasan:

  1. interesting and original post honey, i love it!

    xx

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. memang kejamm.. tp.. sperti kata blogger timi.. ianya hanya gurauan dan gambar hasil edit

      Padam
    2. Aku sokong dengan kata-kata mu tu.. tersangat kejam diorang ini..

      Padam
  3. That looks scary haha!
    Maybe you would like to follow each other? xx
    http://superfakekids.blogspot.com
    http://facebook.com/superfakekids

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. hu2.. mmg kejam kalau i benar, tp bak kata blogger timi, ianya edit semata tp seluruh dunia mengcam tindakan gurauan ini

      Padam
  5. yg cerita lelaki jepun tinggal di new york ni adalah tipu dan berniat utk bergurau semata2....ada antara gambar2 kat atas tu adalah photoshop....apa2 pun gurauan ni telah mendapat kecaman ramai pihak dan website org yg buat gurauan ni sudah pon ditutup...

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanx timi bg tau info ni.. hemm.. bole plak buat gurauan benda2 mcm ni..

      Padam
    2. sori baru perasan komen awak tu....hehe ni dia link2 berkaitan...

      http://en.wikipedia.org/wiki/Bonsai_Kitten

      website asal dia dah kena tutup tahun 2001 dah...tapi ni ada org buat copy:

      http://www.ding.net/bonsaikitten/index.html

      Padam
  6. Manalah tak banyak bala yang turun kan ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang byk yg suka dera kucing.. tp yg ni cuma gurauan bkn benar.. adeh.. sunngguh pun gurauan.. teman tetap nak marah gak..

      Padam
    2. Kucing2 ni mau jga hidup selesa.. Jgn la sampai buat macam ni.. kejam.. Geram betul tengok klu org bt mcm ni ni,,

      Padam

Hai.. cat lover! meh lea komen kat sini.. kucen2 teman happy sgt kalau korang komen kat sini.. depa ckp.. thank you yu all yg encem, cute,lawo,cun,ganteng! he3..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers