Ahad, 6 April 2014

KUCING DICELUP MINYAK DAN HAMPIR DIBAKAR

Vemale.com - Tak tahulah kenapa dengan manusia yang berhati kejam ni, tak ada kah sedikit rasa belas dalam diri diorang? sampai sanggup menyiksa kucen-kucen ni.. kesian sangat teman nengoknya.. apalah dosa kucen-kucen ni sampai diperlakukan begitu.. memang manusia bertopengkan syaiton betul deme ni.. Aishh.. sorry.. ter emosional lak.. hemm.. meh baca citer pasal kucen yang amat2 kasihan ni.. beberapa orang budak cuba menenggelamkan anak kucing dalam minyak dan hampir membakar anak kucing tersebut.
Untungnya kejadian itu cepat diketahui pejalan kaki yang sedang lalu disitu, sehingga anak kucing itu masih sempat diselamatkan. Anak kucing yang kini diberi nama Chester itu akhirnya dirawat dan dipelihara di Wear Valley and Darlington Cats Protection.

Chester ditemukan oleh seorang lelaki yang tak mahu disebut namanya di Chester-le-Streets. lelaki yang bekerja di jalanan tersebut ketika itu sedang bercakap di henfon, apabila melihat kejadian dia segera berteriak ke arah remaja-remaja yang kira-kira berusia 14 tahun itu.

Sang kucing tentu saja ditemukan dalam keadaan trauma. Bayangkan aja, anak kucing yang malang ini dicelup ke dalam minyak hingga nyaris tenggelam dan yang paling sedih mereka berniat membakarnya. Sungguh mulia hati orang yang telah menyelamatkan Chester dalam mala petaka itu.

Chester adalah anak kucing berbulu kekuningan. Saat ditemukan, bulunya menghitam akibat minyak yang digunakan untuk menyiksanya. Kucing itu kini dipotong sebahagian besar bulunya.

Perilaku Manusia Pada Haiwan 
Hemm.. makin banyak cerita mengenai penyiksaan pada haiwan yang terjadi secara langsung maupun tidak langsung. Ada kes penyiksaan haiwan seperti di atas, ada yang tak memberi makan walaupuin kucing itu adalah dibawah tanggungjawab dia, dan ada juga haiwan yang mati akibat eksploitasi alam.
Hal ini sangat membimbangkan.. sebab itu ibu bapa perlu mengajar anak2 mereka menyanyangi mahluk bernyawa seperti kucing dan haiwan-haiwan lain yang tak merbahaya.. 
Nasihat teman.. Apabila kita memang tidak mampu merawat binatang peliharaan, lebih baik kita menyerahkannya pada rumah perlindungan terdekat. kerana setiap makhluk mahupun tumbuhan, haiwan dan manusia berhak untuk hidup dengan baik di dunia.

3 ulasan:

Hai.. cat lover! meh lea komen kat sini.. kucen2 teman happy sgt kalau korang komen kat sini.. depa ckp.. thank you yu all yg encem, cute,lawo,cun,ganteng! he3..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers